لوازم خانگی

مطالبی در مورد لوازم خانگی

لوازم خانگی

مطالبی در مورد لوازم خانگی

هر انچه در مورد لوازم خانگی میخواهید بدانید.

۳ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

بهترین شامپو ضد ریزش چیست؟ ویژگی های بهترین شامپو ضد ریزش چیست؟ همانطور که همه ی شما می دانید مو یکی از مهم ترین چیزهایی است که در زیبایی نقش اساسی دارد. در نگاه اول مو بسیار جلب توجه می کند. به همین دلیل داشتن موهایی زیبا و پرپشت آرزوی همه ی افراد می باشد. اما برای داشتن موی زیبا نیاز است که از آن مراقبت کنید. ریزش مو در بین افراد بسیار شایع می باشد. علت های آن هم کاملا متفاوت است. در ادامه می خواهیم علت های ریزش مو را توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

علت ریزش مو چیست؟

از جمله علت های ریزش مو که به صورت عمومی در بین همه ی افراد اتفاق می افتد موارد زیر می باشد:

  • ارث. ژنتیکی و ارث در مو و مدل آن بسیار مهم است. اگر به صورت ارثی موی کم پشتی در بین خانواده های شما وجود دارد این را بدانید که ممکن است شما و فرزندانتان هم موهای کم پشتی داشته باشند. اما نگران نباشید روش های زیادی برای جبران کم مویی به صورت ارثی وجود دارد.
  • سشوار و آرایش زیاد مو. سشوار زیاد مو باعث خشکی مو می شود. وقتی مویی خشک باشد آسیب پذیر می شود. بنابراین باید منتظر باشید تا موهای شما شروع به ریزش کند! ریزش مو یکی از نتیجه های خشکی مو است. هیچگاه اجازه ندهید موهایتان خشک شود.
  • شوره و پوسته سر. شوره ی سر باعث می شود مو مریض شود و به مرور زمان باعث ریزش آن می شود. بنابراین باید دقت کنید که موی سر شما دچار شوره نشود.
  • خشکی مو. خشکی موی سر شروع همه ی بیماری های پوست سر می باشد. نباید اجازه دهید که پوست سر شما چربی سالم خود را از دست بدهد و باید آن را کنترل کنید.

 

  • استفاده از شامپوهای نامعتبر. شامپوهایی که سولفات زیادی دارند و یا معتبر نیستند برای مو بسیار مضر هستند. باید دقت کنید که از چه شامپویی استفاده می کنید. ابتدا جنس موهایتان را بشناسید و سپس برای آن شامپویی مناسب در نظر بگیرید.
  • استرس و نداشتن تغذیه ی مناسب. وقتی تغذیه ی شما نامناسب باشد و همیشه از فست فود استفاده کنید ویتامین های واجب به شما نخواهد رسید. در نتیجه موی سر شما هم به درستی از مواد مغذی استفاده نخواهد کرد و به مرور زمان ضعیف و شکننده می شود. استرس هم یکی از عواملی است که باعث ریزش مو می شود.

ویژگی های بهترین شامپو ضد ریزش چیست؟

  • خاصیت ضد ریزشی. شامپویی خوب است که خاصیت ضد ریزشی داشته باشد و این خاصیت را در همان دو الی 3 دفعه ی اول باید نشان دهد.
  • دارای انواع ویتامین ها. شامپو ضد ریزش خوب دارای انواع ویتامین ها می باشد و غذای کامل مو محسوب می شود. باید شامپویی را انتخاب کنید که مکمل غذاها باشد.
  • دارای مواد گیاهی. بهترین شامپو شامپویی است که مواد گیاهی دارد یعنی از مواد غیرشیمیایی در آن استفاده شده است. مواد شیمیایی شاید اثراتش زودتر و سریعتر روی مو نمایان شود اما کاملا گذرا است و از بین می برد شما باید با کمک مواد گیاهی ریزش مو را به صورت دائمی از بین ببرید.
  • ضد حساسیت و آلرژی. وقتی جنس شامپو از مواد اورگانیک و گیاهی باشد قطعا برای همه ی پوست ها مفید است یعنی هیچگونه آلرژی و خطری ندارد.
  • اورجینال و اصل بودن. سعی کنید شامپویی را استفاده کنید که اصل و اورجینال می باشد. یعنی از اصل بودن آن خاطر جمع هستید. می توانید همیشه از نمایندگی ها و داروخانه های معتبر خریداری کنید به این ترتیب از اصل بودن شامپو هم خاطرجمع هستید.

بهترین شامپو ضد ریزش را می توان شامپو ضد ریزش اورلین نامید. زیرا این شامپو کاملا اورگانیک است و از مواد گیاهی در آن استفاده شده است. همچنین این شامپو از مواد گیاهی ساخته شده است و به ریزش مو کمک می کند. علاوه بر این ها باعث رشد مجدد مو هم می شود.

شامپو ضد ریزش اورلین کاملا اورجینال است و این اورجینال بودن را تضمین می کند. زیرا شما آن را از نمایندگی رسمی اورلین خریداری می کنید.  در مورد قیمت آن هم کاملا مقرون به صرفه می باشد.

  • حانیه بزرگ نیا

بهترین روغن آرگان چه نوع روغنی می باشد؟ ویژگی های بهترین روغن آرگان چیست؟ روغن آرگان یکی از مهم ترین چیزهایی است که باید برای مو استفاده کنید. یعنی حتما آن را در مراقبت های روتین مویی خود به کار ببرید. اما هر چیزی هم جنس اصلی دارد و هم جنس فیک. برای تشخیص جنس اصلی باید دقت کنید. در اینجا می خواهیم از ویژگی های روغن آرگان بگوییم و سپس بهترین روغن آرگان را توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

ویژگی های روغن آرگان

یک روغن آرگان ویژگی های زیر را در بر دارد:

  • آبرسانی و رطوبت لازم به مو. اگر مو خشک باشد تمامی بیماری ها و ریزش مو به سراغ شما می آید. نباید موی خود را خشک نگه دارید. حتما باید توجه داشته باشید که به موهایتان رسیدگی کنید. چربی های سالم مو را از دست ندهید. حمام زیاد رفتن و استفاده از شامپوهای سولفات دار باعث ایجاد خشکی مو می شود. روغن آرگان بعد از حمام به موی سر شما کمک می کند که خشک نشود.
  • لطافت و نرمی مو. موی سر بسیاری از افراد مخصوصا خانم ها به دلیل نخوردن هوای کافی و زیاد بسته بودن، نرمی خود را از دست می دهد و حتی وز هم می شود. وز مو زیبایی مو را از بین می برد بنابراین باید دقت کنید که موی شما اصلا وز نشود. برای جلوگیری از وز شدن نیاز از که از روغن آرگان برای تقویت ساقه های مو استفاده کنید.
  • جلوگیری از موخوره. موخوره ی مو یک بیماری بسیار شایع در بین خانم ها می باشد که اغلب آن را نادیده می گیرند. اما به این موضوع توجه کنید که موخوره را اگر درمان نکنید و جدی نگیرید کم کم رشد بیشتری کرده و به بالای مو می رسد. در نتیجه مجبور می شوید موهایتان را یک جا با حجم زیادی کوتاه کنید. تنها راه درمان موخوره کوتاهی است و تنها راه جلوگیری از ایجاد موخوره هم استفاده از روغن آرگان برای موها می باشد. پس بعد از هر باز حمام از روغن آرگان برای موهای خود استفاده کنید.
  • حاوی انواع ویتامین ها برای مو. مو یک عضو زنده در بدن می باشد که رشد می کند. اگر به آن رسیدگی نشود قطعا از بین می رود و طراوت خود را از دست می دهد. بنابراین باید مواد مغذی لازم برای مو را به آن برسانید. مو همچنین نیاز به ویتامین هم دارد. اگر برای یک مدت طولانی به مو ویتامین و مواد مغذی نرسد، تبدیل به یک موی وز و زشت می شود. روغن آرگان داخل خود تمام ویتامین های لازم را برای مو دارد.
  • تنظیم کننده ی چربی مو. روغن آرگان چربی مو را کاملا تنظیم می کند. یعنی نمی گذارد که خیلی چرب و یا خیلی خشک شود. مقدار چربی لازم و سالم برای مو را در خود نگه میدارد.
  • مناسب برای موهای رنگ شده. وقتی مو را رنگ می کنید ممکن است کمی طراوت و زیبایی خود را از دست بدهد و یا آسیب پذیر شود. اگر می خواهید این اتفاق برای شما پیش نیاید می توانید از روغن آرگان استفاده کنید تا جلوی آسیب بیشتر مو را بگیرد.

 

ویژگی های بهترین روغن آرگان

روغن آرگانی خوب است که ویژگی های زیر را در خود داشته باشد. به طور مثال:

  • مقرون به صرفه. روغن آرگان هم باید مقرون به صرفه باشد و هم جنس اصل باشد. اما گرانی بیش از حد دلیل بر اصل بودن جنس نمی باشد.
  • اورجینال بودن. روغن آرگان بسیار کمیاب است. زیرا فقط در مراکش وجود دارد. بنابراین پیدا کردن روغن آرگانی که اصل باشد کمی دشوار است. شما باید از نمایندگی های رسمی برند ها خریداری کنید.
  • حاوی ویتامین. روغن آرگان اصل باید تمامی ویتامین های مورد نیاز برای مو را در خود داشته باشد.
  • قابلیت ابریشمی کردن مو. بهترین روغن آرگان روغنی است که قابلیت ابریشمی کردن مو را داشته باشد. یعنی بتواند مو را صاف و سالم کند.
  • براق کننده و ترمیم کننده ی موی آسیب دیده. روغن آرگان اصل باید قابلیت براق کنندگی و ترمیم کنندگی را هم داشته باشد. یعنی خاصیت درمانی داشته باشد و بتواند موی آسیب دیده را مثل روز اولش صاف و سالم کند.
  • استفاده ی آسان.  بهترین روغن آرگان روغنی است که بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید. یعنی بسته بندی آن طوری باشد که هنگام استفاده از آن راحت باشید.
  • دارای شیشه ی استاندارد. روغن آرگان باید دارای شیشه ی استاندارد باشد. یعنی شیشه ی آن کمی تیره باشد تا در مقابل نور خورشید خراب نشود. 

با توجه به موارد ذکر شده در بالا می توانید روغن آرگان اصل را تشخیص دهید. روغن آرگان اورلین را می توان بهترین روغن آرگان دانست. زیرا کاملا اصل و اورجینال می باشد و شما می توانید آن را به راحتی از نمایندگی رسمی وب سایت اورلین خریداری کنید. ضمانت اصل بودن را هم به شما می دهد. همچنین بعد از یک دوره مصرف متوجه تغییرات زیاد در موی خود می شوید. با ویتامین هایی که در خود دارد می تواند جلوی ریزش موی شما را هم بگیرد. بنابراین به شما پیشنهاد می دهیم از آن استفاده کنید.

  • حانیه بزرگ نیا

مقرون به صرفه، تآثیرگذار، قابل استفاده به راحتی، قابل اطمینان (جاروشارژی)

اگر یک جاروبرقی خوب، ساده و اینکه تجملاتی نباشد، و اگر اهمیتی به تعویض آن، مثلا تا پنج سال، نمی دهید پیشنهاد ما به شما جاروبرقی بدون کیسه با قابلیت شارژ و حالت ایستاده می باشد.

این جاروبرقی بسیار مناسب برای بیشتر خانه ها، بزرگ و کوچک با تعداد پله ها و طبقات زیاد و کم، انواع کف های چوبی و فرش و پارکت می باشد. حمل آن بسیار راحت و استفاده از آن نیز برای کاربران به طور قابل توجهی راحت می باشد. این نوع جارو بدون کیسه می باشد. دیگر لازم نیست هربار مقدار زیادی هزینه صرف تهیه کیسه های یکبار مصرف جارو کنید و یا اینکه هربار کیسه را به سختی درآورده وتمیز کنید، به جای آن یک قسمت کوچک را همراه با خود دارد که میتوانید پس از چندین بار استفاده از جارو آن را به راحتی در آورده و خالی کنید. این مدل جارو به راحتی شارژ شده و دیگر لازم نیست برای هر بار استفاده همراه با خود سیم جارو را حمل کنید همه ما مشکلات استفاده از جاروهای برقی و حمل سیم آن ها را با خود در حین جارو کردن تجربه کرده ایم و می دانیم چقدر دردسر دارد، این جارو فاقد این مشکلات می باشد. این گزینه برای راحتی کار و بهترین گزینه جارو شارژی می باشد. ناگفته نماند که برای خرید این نوع جارو مقداری باید هزینه مورد نظر برای خرید جارو را بالا ببرید.

در اینجا دو نکته انتخابی برای شما وجود دارد: 1-کیسه دار بودن جاروبرقی.  2-بدون کیسه بودن جاروبرقی. هرکدام از این دو مدل مزایا و معایبی دارند و این دلیل بر بهتر بودن یکی بر دیگری نیست و هرکدام طرفدارن خود را دارند اما ممتازکالا در این مطلب درباره هرکدام توضیحات لازم  را در اختیار شما قرار می دهد تا بتونانید انتخاب بهتری داشته باشید.

1 ) جارو برقی های کیسه دار

خبر خوب برای افرادی که آلرژی دارند این است که بهتر است بدون فکر کردن به جاروبرقی های بدون کیسه از همین ابتدا انتخاب خود را به جاروبرقی های کیسه دار بدهند زیرا بسته بودن کیسه های آن مانع بیرون آمدن هرگونه گرد و غبار از جارو میشود و همچنین کیسه های آن بهداشتی نیز می باشند. به همین دلایل افرادی که آلرژی دارند می توانند با اطمینان خاطر و خیال راحت جاروبرقی های کیسه دار را برای استفاده خود انتخاب کنند. همچنین به کسانی که بیماری های تنفسی مثل آسم و… دارند این مدل جارو برقی های کیسه دار پیشنهاد میشود.همچنین تعویض کیسه ها توسط کاربر بسیار راحت بوده و انجام این کار بدون هیچ گرد و غباری به راحتی صورت میگیرد.

جاروبرقی های کیسه دار بهداشتی تر هستند و نیاز به تمیز کردن فیلتربهداشتی به طور مکرر ندارند در حالی که جاروبرقی های بدون کیسه و مخزن دار نیاز دارند که به طور مکرر فیلتر بهداشتی آنها تمیز شود و این کار برای کاربران تا حدی مشکل و سخت می باشد.

 

 پس جاروبرقی های کیسه دار از نظر بهداشتی بهتر از جاروبرقی های بدون کیسه می باشد.

جاروبرقی های پاکتی یا همان کیسه دار دوام بیشتری نسبت به جاروبرقی های بدون کیسه دارند. یکی از دلایل آن این است که فیلتر در درون کیسه قرار گرفته است و نیازی به نگهداری زیاد ندارند و بدون رسیدگی زیاد میتوان مدت زمان بیشتری از آنها استفاده کرد. همچنین کیسه های آن دیر به دیر پر می شود و نیازی نیست پس از هر بار استفاده کیسه تعویض شود اما این نکته در جاروبرقی های بدون کیسه این گونه نیست و باید بعد از هربار استفاده مخزن جاروبرقی تخلیه و تمیز شده ودر جای خود قرار گیرد و این برای کاربر در هر بار استفاده سخت است اما حتما باید بعد از استفاده تخلیه و تمیز شود.

  پس جاروبرقی های پاکتی یا همان کیسه دار بدون رسیدگی خاص طول عمر بالاتری نسبت به جاروبرقی های بدون کیسه دارند.

2) جاروبرقی های بدون کیسه یا bagless

جاروبرقی های بدون کیسه یا به عبارتی بدون پاکت نیاز به جای دادن کیسه و یا تعویض کیسه ها و یا صرف هزینه برای تهیه کیسه هاس جارو ندارند. این مدل جاروها نیز از طراحی زیبایی همانند جاروهای پاکت دار برخوردار هستند. این مدل جاروها به جای داشتن قسمتی که کیسه ها در آن جای میگیرند دارای یک مخزن که حالا بسته به هر مارک و شرکت سازنده جنسشان باهم فرق دارد، برخی از آنها شیشه ای و برخی پلاستیکی و … می باشند. با هربار استفاده از این جاروها باید بعد از اتمام جارو کردن کاربر باید مخزن را خالی کرده و در جای خود قرار دهد. به همبن راحتی، درسته؟

در این مدل هم انواع مختلفی وجود دارد، مثلا برخی از آنها باید بعد از استفاده برس کشیده شوند، تخلیه و شسته شوند و در انتها باید کاملا خشک شده و در جای خود قرار گیرند. اگر در هنگام جاروکشیدن چیزی که نباید وارد جارو شود در این مدل به راحتی می توانید آن را پیدا کرده و از مخزن خارج کنید.

اما گاهی اوقات در برخی از آنها گردوخاک از پشت جارو بیرون می آید.

نکات مهم :

 

جاروبرقی های پاکت دار

  • شما فقط وقتی لازم است که کیسه ها را عوض کنید که کاملا پر شده باشند واین برای زندگی های آپارتمانی و افرادی که آلرزی و یا بیماری های تنفسی دارند مناسب تر است، چون این کار بدون پخش شدن هیچ نوع گردوغباری انجام می شود.
  • وقتی شما یک کیسه یا همان پاکت را تعویض میکنید، در واقع بخش بزرگی از سیستم مربوط به فیلتر را تازه سازی می کنید.
  • کیسه های قابل تعویض معمولا بزرگتر از فضای یک مخزن کوچک در جاروهای بدون پاکت هستند ونیازی به خالی کردن و تعویض مکرر آنها توسط کاربر نیست.
  • تمایل به خالی کردن و تمیز کردن کمتری دارند.
  • کیسه ها دارای شاترهای کشویی هستند که مانع بیرون آمدن گردوغبار و سر ریز شدن آنها هنگام تعویض می شوند.

 

جاروبرقی های بدون کیسه:

  • برای پیدا کردن و بازگرداندن وسیله هایی که به طور اتفاقی توسط جارو مکیده میشوند بسیار مناسب است، مثلا فکر کنید حلقه شما توسط جارو مکیده شده حال برای پیدا کردن آن باید چکار کنید؟ اصلا جای نگرانی ندارد، به راحتی مخزن را باز کرده و آن را درمی آورید. به همین راحتی.
  • لازم نیست برای خرید کیسه هزینه ای مصرف کنید. کم هزینه تر است نسبت به مدل پاکت دار.

 

 

 

  • حانیه بزرگ نیا